Laatst gewijzigd op: 22-11-2024 om 16:54 uur
Melding maken Wmo-voorziening
Een calamiteit is bijvoorbeeld geweld bij de verstrekking van een voorziening of het overlijden van een cliënt.
Let op: Een calamiteit gericht op een voorziening in de gemeente Haarlem en gemeente Zandvoort ook direct telefonisch melden bij de piketdienst van de gemeente. Dit kan via telefoonnummer 023-5115119 van Gemeente Haarlem.
Melding doen
- Ben je aanbieder van een Wmo voorziening en wil je melding doen van een calamiteit of geweldsincident? Meld dat dan via het onderstaande formulier.
Hier vind je het meldingsformulier calamiteit/geweldsincidenten - Maak je je zorgen over de kwaliteit van een voorziening? Dan kun je dat bij ons melden. Je kunt ons bereiken via de mail; wmo@ggdkennemerland.nl of via het algemene telefoonnummer van GGD Kennemerland; 023 515 9500.
- Wil je een melding doen over een voorziening voor gezondheidszorg die niet onder de Wmo valt of als het jeugdzorg betreft? Dit kan bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.
Anoniem melden
Soms wil je niet dat een aanbieder op de hoogte is van jouw melding. Misschien ben je bang voor jouw baan als je als personeelslid een melding doet, of heb je als betrokkene angst voor gevolgen voor de behandeling van jouw naaste. Daarom kun je bij ons als toezichthouder ook anoniem een melding doen. Dit betekent dat wij jouw melding vertrouwelijk behandelen en de aanbieder niet op de hoogte stellen van jouw identiteit.
GGD geen klachtencommissie
De GGD is geen klachtencommissie. Dit betekent dat wij een individuele klacht niet in behandeling kunnen nemen. Iedere Wmo aanbieder heeft een klachtenregeling. De klachtenregeling bestaat meestal uit een interne regeling (waarbij je in gesprek gaat met de leidinggevende of directie) en een externe regeling: je kunt dan je klacht neerleggen bij een onafhankelijke klachtencommissie of bij de betreffende gemeente.